donderdag 14 september 2023

Ladenkasten zolder...

Vandaag ben ik een klein uurtje
 op zolder zolder wezen opruimen.

In 3,5 maand moet deze rommel (klik)
veranderen in een heerlijke handwerkplek.

Dus tijd om aan de slag te gaan.

Als eerste het meest gemakkelijke...
...wat hoort hier niet.


Deze spullen heb ik 
in nog geen 5 minuten verzameld.

Links boven een doos
waar ik spullen in dacht te vinden
die in de papierbak konden...
....maar tot mijn verbazing
kom ik spullen van de notaris tegen
en andere zaken.

Met een minuut of 10
 zijn de papieren  uitgezocht.

De helft is voor manlief...
de andere helft heb ik bij mijn spullen opgeborgen.

De overige spullen zijn verhuisd
naar een betere plek...
... de plek waar ik ze zou zoeken.

De plantenbakken in de schuur.

Het wasmiddel bij de algemene voorraad.

De kralenketting bij het kinderspeelgoed.

Mijn make-up spullen uitgezocht 
en wat mag blijven opgeruimd.

De pedalen bij de naaimachine.

Stapeltje theedoeken en stoffen op hun plek.

De langwerpige curverdoos in de kamerkast.

Zo... dat is een fijn gevoel.


Daarna verder met de eerste van een rij ladenkasten
die over de hele breedte van de zolder staan.

In de eerste zitten mijn schilder-
en tekenspullen.


Onder mijn schilderbloes
vind ik dit.

Prima verf maar al jaren niet meer gebruikt.

Wanneer ik de deksel er af draai
blijkt de verf nog steeds goed.

Toch gaat het weg. 

Oeps...nu ik er hier over schrijf merk ik
 dat een deel van mij vindt 
dat ik het best wel kan bewaren.

Er is immers genoeg ruimte in de la...
...kijk maar...


Ik moet mijzelf vermanend toespreken.

Ik heb nog een doos met nieuwe tubetjes acrylverf
in de bovenste la zitten
en de laatste 10 jaar
 heb ik het niet meer gebruikt.

Hup...knop om... weg.

In de tweede la zitten vooral kwasten...
goede kwasten.

Maar ook olieverf en andere materialen 
uit de tijd dat ik nog aan fijnschilderen deed.

Voor nu denk ik
 daar ooit nog weer wat mee te gaan doen...
... dus bewaar ik alles netje bij elkaar.

Ik kom ook hele goedkope kwasten tegen...
...nog bijna nieuw in de verpakking.

Maar ze bevallen niet en gaan weg.

Net als een paar schilderspaletten
die ik niet gebruik.

Van de tegeltjes gaan er twee weg.

Eén hou ik nog.

In de bovenste la zitten wat goedkopere kwasten 
en twee mega grote dozen met kleurpotloden.


Dit gaat dus echt weg.

Wanneer de kinderen geen interesse hebben 
zet ik het op marktplaats.

De tweede ladekast is al helemaal leeg...
het resultaat van een opruimpoging
begin dit jaar.

Dat is dus een makkie.


Bij het naar beneden lopen
zie ik dit op de droger staan.

Blijkbaar word je blind voor dit soort dingen.

Maar nu ik in de opruimmodus zit
stoort het mij.

Dus hup... mee naar beneden.

De linzen en kikkererwten verdwijnen
in de groene container.

Ik heb namelijk geen idee wat er mee is gebeurd.

De bakjes zitten bij de afwas
en het boerenbontschoteltje
 staat weer in de kast.

Een geslaagde opruimpoging.

XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je wilt reageren. Graag je reactie voorzien van je naam. Het kan even duren voor je reactie definitief wordt gepubliceerd op mijn blog.

Kleine stapjes...

 Deze week is er niet  veel gedaan op zolder.  De boot vroeg nog wat aandacht. Maar ik ben met de kast begonnen. Zo zijn er twee vakken vrij...