zondag 3 september 2023

Mijn opruimplannen...

 Het systeem van Dana K. White 
is vooral heel praktisch.

Je huis is één grote doos...
met allerlei kleinere dozen.

Je kunt niet meer bewaren
dan er ruimte is in zo'n doos.

V O L   =   V O L

Wanneer je toch iets wilt bewaren
zul je iets anders uit die doos weg moeten doen.

Dat is voor mij heell lastig...
maar deze logica werkt wel voor mij.

Hoewel je met het systeem van Dana 
geen bewaardoos hebt...
- alles leg je meteen op de juiste plek -
... heb je wel een weggeefdoos.

En die doos breng je het liefst dezelfde dag nog
 naar een kringloopwinkel of andere organisatie.

Het is de kunst om bij het vullen van een kamer
de functionaliteit van de ruimte niet uit het oog te verliezen.

Met mijn opruimpoging begin dit jaar
 zijn veel dingen
op de juiste plek gekomen...
... maar is het voor mij nog niet functioneel.

Daarvoor moet er toch meer ruimte in de kamers 
worden gecreëerd.

En dat betekent ontspullen...
slik.

De komende tijd wil ik mij daarop richten...
maar ik weet nog niet
 of ik dit kamer voor kamer ga doen...
of meer hoekje bij hoekje.

Je kunt het in ieder geval hier volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je wilt reageren. Graag je reactie voorzien van je naam. Het kan even duren voor je reactie definitief wordt gepubliceerd op mijn blog.

Kleine stapjes...

 Deze week is er niet  veel gedaan op zolder.  De boot vroeg nog wat aandacht. Maar ik ben met de kast begonnen. Zo zijn er twee vakken vrij...