woensdag 27 september 2023

Het domino effekt...

 Zaterdagmorgen stond een bezoekje
aan de rommelmarkt op de agenda.

Ik hoor je denken...
maar het containerprincipe
pas ik ook hierbij toe.


Het kleine kopje ging mee naar huis...
het past bij mijn Engelse servies (klik) en (klik)
en neemt op deze manier
 geen extra ruimte in beslag...

...*Ü*...


Zaterdagavond werd deze droger opgehaald
en dat scheelt heel veel ruimte op zolder.

Zo stapje voor stapje denk ik
dat mijn plannen voor de zolder
 dit keer gaan slagen.

Er is nog écht mega veel op te ruimen
maar ik zie nu al resultaat.


Op de boot zijn ook klusjes
waar je op een bepaald moment
geen oog meer voor hebt.

Zoals dit kastje.

Maar nu ik in de opruimmodus zit
vallen deze dingen ineens wel weer op.

De nummers die vóór de schakelaars zaten
heb ik onlangs al verwijderd.

Maar de labels zaten er nog.


Het schoonmaken was even een klusje...
maar nu ziet het er weer strak uit.

Met dank aan mijn jongste dochter
die een machine heeft
waar je dit soort letters mee maakt.


Gisteren nam ik deze ramen onderhanden.

Ik was al begonnen toen ik bedacht 
dat het misschien leuk zou zijn
wat foto's te schieten voor dit blog.


Het loodband is net als de labels oud
en aan vervanging toe.

Eigenlijk wilden we dat al direkt
na de aankoop doen
maar het is toen blijven liggen.

Ik dacht gisteren wel even
...waar ben ik aan begonnen.


Maar na een korte pauze 
moesten ook de deurtjes
er aan geloven.

Vanmiddag mag ik de glaslatten lakken
en dan hopelijk morgen
het nieuwe loodband er op.


Van de vorige eigenaar...
maar een leuk detail.

V A R E N D   E R F G O E D


Aan boord nog even gegeten.

Het lijkt wel of buiten 
alles lekkerder smaakt.

Na een toetje en een bak koffie 
ging ik weer naar huis.

In de avond wordt het al vroeg kil.


Kijk... dit potje 
stond nog in mijn nachtkastje (klik).

Een mooie herinnering 
aan een bijzondere dag (klik).


Maïs blijft een eeuwigheid goed...
en olie en suiker heb ik gewoon in huis.

Alleen het kaartje blijft over.


Vanmorgen kwam ik 
deze touwen tegen op zolder.

Eén touw was aan het ontrafelen...
dat was zo hersteld
en de einden met een vlammetje gezekerd.

Ze verhuizen naar de schuur.

De wasmachine draait nu
 met een donkere was.

Die hang ik straks nog snel buiten op.

Daarna een oppasmoment bij Tijs...
dat is altijd genieten.

Volgend jaar zit hij op school...
de tijd gaat veel te snel...
...*Ü*...

1 opmerking:

  1. Wat fijn dat je zoveel kon doen. Maar het belangrijkste is de zolder. Ik ben ervan overtuigd dat het je gaat lukken om er een mooie kamer van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je wilt reageren. Graag je reactie voorzien van je naam. Het kan even duren voor je reactie definitief wordt gepubliceerd op mijn blog.

Kleine stapjes...

 Deze week is er niet  veel gedaan op zolder.  De boot vroeg nog wat aandacht. Maar ik ben met de kast begonnen. Zo zijn er twee vakken vrij...