zaterdag 30 september 2023

Bootklussen...

 Deze week ben ik 
door het mooie nazomerse weer
vaak op de boot (klik) te vinden.

Daar is zo vlak voor het einde van het vaarseizoen
nog van alles te doen.


Zo ging het oude loodband van de ramen 
en kwam er nieuwe op.

Het eindresultaat is best mooi geworden..
maar vooral het aanbrengen van het nieuwe loodband
was een klus waar ik best tegenop zag.

Daarom heb ik de klus
 in stukjes gehakt.


Eerst de ramen schoon
 en mallen van de ramen maken.

Daarna rekenen en de loodlijnen tekenen.

Daarna het loodband op maat knippen
en op de ramen plakken.


Een vorige eigenaar heeft op de bonnefooi geplakt
maar daar zijn wij allebei niet zo van...
... *Ü*...

Door een misrekening
 moest het tekenen van het grote raam over.

Voor het plakken van het loodband 
heb ik met mijzelf de afspraak gemaakt 
dat het niet perfekt hoeft.

Daarna diep ademhalen
 en maar gewoon beginnen.

Het eerste raampje viel mee.


Het tweede ook.

Het grote raam was iets lastiger
maar is ook goed gekomen.

Manlief is in ieder geval meer dan tevreden
...*Ü*...


De boot hebben we de afgelopen dagen
 rigoureus opgeruimd voor de winter.

Sommige spullen kunnen in het voorjaar
gewoon weer aan boord.

Andere spullen kunnen weg.


Wel jammer dat het net
midden in mijn opruimplannen valt...
... maar het hoort erbij.

Als het goed is kan het meeste in de opslagruimte
achter de ladekasten op zolder.

En zo niet...
dan zullen er daar andere zaken
 weg moeten.

Dat laatste wordt steeds minder een probleem
nu ik het doel van de zolderruimte goed voor ogen heb.

Ik heb er nog steeds vertrouwen in.

XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je wilt reageren. Graag je reactie voorzien van je naam. Het kan even duren voor je reactie definitief wordt gepubliceerd op mijn blog.

Kleine stapjes...

 Deze week is er niet  veel gedaan op zolder.  De boot vroeg nog wat aandacht. Maar ik ben met de kast begonnen. Zo zijn er twee vakken vrij...