maandag 18 september 2023

Een geslaagde dag...

Deze maandag worden er 
allemaal losse klusjes gedaan.

Ik begin met een handwasje...
dat nu hangt te drogen.

Daarna een afwasje
en het aanrecht aan kant.

Alle spullen 
die in de kamer rondslingeren
verhuizen naar hun eigen plek.

Het is vooral papierwerk van manlief...
... ik leg het op een plek 
waarvan ik zeker weet dat hij het ziet.

...*Ü*...

Dan zie ik dat het parkeerplekje
 voor ons huis leeg is.


Kan ik daar mooi even de bladeren wegvegen
en wat onkruid verwijderen.


Dat ziet er al beter uit.


Anderhalve emmer rommel
van dat kleine stukje.

Na een koffiepauze is het tijd 
om boven op zolder verder te gaan.


Dit is voor vandaag mijn projekt...
...de wasmachine en droger...


Ik begin met deze rommelige bak
met van alles en nog wat voor de was. 


Een sopje is wel nodig...
de bak en inhoud worden gepoetst.


Jak...
het bakje voor de wasverzachter 
is meer dan goor.

Die kan ook wel een poetsbeurt gebruiken.


Dit is veel beter.

De bolletjes voor de zeep 
en het waterkannetje voor mijn strijkijzer
krijgen een badje.

Daarna nog een lap over het deurtje
en meteen het rubber even controleren.

De opvangbak waar de machine in staat
krijgt ook een schoonmaakbeurt.


Het wasmiddel is bijna op...
...ik pak nieuwe en vul de bakken.


Zo... dit ziet er veel beter uit.

Die lamp... 
die hangt voor het eind van de maand 
op de plek 
waar ik hem al een hele poos wil hebben.

En dan... 
.... heel zachtjes komt daar een stemmetje 
dat wanneer die lamp daar niet meer ligt 
de droger ook eigenlijk wel weg kan.

Hij wordt nog amper gebruikt.

Hmmm... daar moet ik eerst maar eens
 goed over nadenken.


Gisteren heeft manlief 
de koelbox op zolder neergezet.

Ik doe er snel even de koelelementen bij in. 

Het ruimt op 
en voorkomt onnodig zoeken.


Dit gaat weg...
...het meeste is afval.

De fles met wasverzachter 
komt bij de andere voorraad.

Ondertussen is het theetijd...
daarna wil ik nog wat was
 wegvouwen en -strijken.

Het is een geslaagde dag.

XXX 

1 opmerking:

  1. Wat een super dag zeg. Heerlijk opgeruimd op je zolder. Wat fijn is dat hè. Tja, die droger. Ik denk er ook wel eens over om hem weg te doen. Maar hoe droog ik dan de handdoeken en beddengoed in ons kleine appartement.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je wilt reageren. Graag je reactie voorzien van je naam. Het kan even duren voor je reactie definitief wordt gepubliceerd op mijn blog.

Kleine stapjes...

 Deze week is er niet  veel gedaan op zolder.  De boot vroeg nog wat aandacht. Maar ik ben met de kast begonnen. Zo zijn er twee vakken vrij...