vrijdag 22 september 2023

Mijn nachtkastje...

 De afgelopen dagen 
zijn er kleine opruimacties geweest.

Maar niet interessant genoeg
om hier te noemen. 


Hoewel... kijk... de lamp hangt...
met dank aan manlief.

En de droogtrommel (klik) op de zolder
gaat nog deze maand weg.

Na 35 jaar doet hij het nog steeds
maar de laatste jaren
 wordt hij eigenlijk niet meer gebruikt.

Op de plek waar de droogtrommel staat
 komt straks mijn wasmand te staan.


Vandaag is mijn sokkenla aan de beurt
voor een opruimronde.

Gisteren zag ik deze (klik) video
en die trickerde mij.

Want mijn sokkenla zit al weken
 prop en propvol!


Er konden een paar weg
omdat de hakken helemaal kaal waren.

Een paar waren van manlief 
en verhuisden naar zijn la.

De rest werd na controle netjes opgevouwen
 en terug in de la gelegd.


Omdat het een klusje van niks bleek
ging ik vrolijk verder met de volgende la.

Daar bewaar ik al mijn ondergoed in.

En daar kwam ik tot mijn schrik
ook deze sokken tegen.

Ja zo gaat dat bij mij...
wanneer iets vol is ga ik gewoon verder
op een andere plek.

 Maar als het goed is
stopt dit vanaf nu
 met de containermethode van Dana...

...*Ü*...


Gelukkig is er nog genoeg plek 
in mijn sokkenla...
... alles kreeg een plekje.

Deze winter heb ik geen koude voeten...

... *Ü* ...


Mijn ondergoed
heeft nu ook weer genoeg plek.

Want met het doorschuiven van de sokken
kwam ik ook met die la in de problemen.

Voor mijn BH's heb ik wel een andere plek bedacht.

Ze hangen aan een hangertje
in mijn kledingkast.


Dit gaat er uiteindelijk weg.

Het witte hemdje knip ik zo nog even in stukken
voor poetslappen.

De pantysokjes verdwijnen in de mand
met schoenenpoets.

Je schoenen gaan mooi glimmen 
wanneer je ze daar mee nawrijft.

De oude sokken en onderbroeken
gaan bij het vuilnis.


En toen bedacht ik dat de bovenste la
er dan ook maar aan moest geloven...
... zucht...

Het is de grootste klus.

Het is een la voor van alles en nog wat.


Ik bewaar daar oa spullen die voor mij 
een emotionele waarde hebben.

Zoals deze kiekjes
waar ik mijn eerste stapjes zet.

Maar ook een oud geboortekaartje
van mijn man.


Wanneer ik de rommel eruit heb gefilterd
en de spullen die er niet thuishoren 
elders zijn opgeborgen 
blijft er een keurige la over.


Dit is de rommel die ondertussen
in de papierbak ligt.

Ik bewaar bijna al mijn bonnetjes...
om ze vervolgens later
 alsnog weg te gooien.

Eens kijken of ik mijzelf kan aanleren
dit al veel eerder te doen?


Maar mijn nachtkastje
 is in ieder geval helemaal opgeruimd.

Het was vooral door die laatste la
zoals gezegd een beste klus.

Maar het helpt zo
 om het gestruktureerd aan te pakken.

* wat is afval
* wat hoort ergens anders
* wat kan worden gedoneerd
* waar zou ik het zoeken
* wanneer ik het opberg
weet ik dan nog dat ik het heb 

Ik heb met deze ladenkast 
gelukkig nog geen
 moelijke beslissingen hoeven nemen.

Voor alles is nog steeds een plek. 

XXX

1 opmerking:

  1. Het begin is er !
    Succes met de volgende opruim ronde !

    Gr Femke.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je wilt reageren. Graag je reactie voorzien van je naam. Het kan even duren voor je reactie definitief wordt gepubliceerd op mijn blog.

Kleine stapjes...

 Deze week is er niet  veel gedaan op zolder.  De boot vroeg nog wat aandacht. Maar ik ben met de kast begonnen. Zo zijn er twee vakken vrij...