vrijdag 24 februari 2023

Help... het stagneert...

 En toen liep het spaak...
... mijn hoofd zat vol met 
andere zaken...

Belangrijke zaken
 rond de woonsituatie van mijn vader...
... hij is mantelzorger voor
mijn stiefmoeder.

Kleine veranderingen in wet- en regelgeving
hebben in de praktijk grote gevolgen.

Deze week heb ik meer duidelijkheid gekregen
over de situatie en mijn rol daarin 
en dat geeft enigszins rust...

Het breien van sokken
was daarbij een welkome afleiding.

Het ritmisch bezig zijn van de handen
is goed voor mijn overvolle hoofd
en daarmee ook goed voor mij.

Ik heb maar geaccepteerd dat ik deze week
wat opruimen betreft niet erg  productief ben geweest...
... het is niet anders.

Wel zie ik dat "rommel" in mijn hoofd
zich vertaald naar rommel in huis.

Dat wil ik niet
 en dat wil ik in de toekomst zeker veranderen.

Want juist dán heb ik een innerlijk behoefte
aan orde en structuur.

Vandaag ga ik snel door het huis
met een sopje.

De wasmachine mag zijn werk doen.

Alle losse spullen die ik tegenkom
ruim ik op.

Daarna nog wat vouw- en strijkgoed wegwerken.

En dan is het weekend.

Om het positief af te sluiten...

Met twee paar gebreide sokken
heb ik wel wat wolrestjes weggewerkt.
... *Ü*...

Deze week werd er door de onrust in mijn hoofd
ook minder geslapen.

Maar ook dat heeft iets moois opgeleverd...

- foto volgt -

Dit borduurwerkje is gemaakt
van een pakketje dat ik van een lieve vriendin heb geërfd.

Dat schaapje doet mij aan haar denken...
de schaapjes die achter haar huis 
in de wei stonden.

XXX

1 opmerking:

  1. rustig even laten stagneren, familie zaken zijn even belangrijker en zodra die weer op orde zijn komt ook de zin van ruimen weer terug

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je wilt reageren. Graag je reactie voorzien van je naam. Het kan even duren voor je reactie definitief wordt gepubliceerd op mijn blog.

Kleine stapjes...

 Deze week is er niet  veel gedaan op zolder.  De boot vroeg nog wat aandacht. Maar ik ben met de kast begonnen. Zo zijn er twee vakken vrij...