vrijdag 17 februari 2023

Dag 9, 10, 11, 12 en 13...

Je denkt misschien
dat het gedaan is met het opruimen
omdat ik hier niets meer heb gepost deze week.

Maar niets is minder waar.

Ergens schreef ik al
dat ik dit keer het proces zelf belangrijker vind
dan het vastleggen van wat ik precies doe.

Maar een blog is wel fijn
om het overzicht te houden.

Vandaar een update
over de laatste 5 dagen.

(fotos volgen nog)

DAG 9
Zondag wordt er niet veel gedaan.

Ik besteed een klein kwartier
aan het opruimen van wat losse spullen.

Prima...
het is tenslotte een rustdag.

DAG 10
Op de zolderkamer staat een mand
met een haakprojekt...
dekentje, garens, deels gehaakte rondjes,
restjes garen, bolletjes.

Maar ik heb ook nog een doos
met meer van dat zelfde garen.

Ooit wat gebreid voor een stichting
maar daar werden de regels wat veranderd
en toen bleef het liggen.

Binnenkort maar eens uitzoeken
hoe het op dit moment is geregeld
en dat bepaald of ik het af ga maken, 
er wat anders mee ga doen,
 het uithaal of het weggeef.

Ik leg alles min of meer bij elkaar.

Ik kom wat losse spullen tegen die ik
op een vaste plek leg.

Er wordt wat gerommeld met dozen.

Bij de ene gaat er wat bij in
 en bij de andere verdwijnt er wat uit.

Er staat ook nog een bananendoos.
Die is na deze sessie leeg!!!

Door te herorganiseren
komt er al meer ruimte
in de zolderkamer.

Daar ben ik erg blij mee.

Al met al ben ik hier 1,5 uur bezig geweest.
Morgen wil ik de bolletjes garen
verder bij elkaar in een doos zien te krijgen.

 DAG 11
Dinsdag is het vooral een overpakken
van wat dozen met breigarens en stoffen.

Als eerste de grote stoffendoos
omdat ik die nodig dacht te hebben
 voor de acrylgarens.

De stoffen werden door mij bekeken
maar eigenlijk wil ik ze voor nu nog bewaren.

Ik zag wat mindere stofjes
die ik weg wou doen
tot ik mij bedacht dat ze prima geschikt zijn
voor een projekttas.

Tot de zomer vakantie 
geef ik mij hiervoor de tijd.

Er zaten nog wat oude kinderjurkjes bij.
Die mogen voor nu ook nog blijven.

Uiteindelijk ging alles weer terug 
in dezelfde doos.

Het acryl garen kon in een kleinere doos
dan ik had gedacht.

Er werden wat kleine kluwen
opnieuw opgewonden...
... en met een beetje aanduwen
paste het gewoon.

Ook heb ik heel fijn haakgaren
 in een kleiner doosje zitten.

Al met al ben ik zo'n 1,5 uur bezig geweest.

Ik denk erover
 om ergens op dit blog
 de opruimtijd bij te houden.

DAG 12
Vandaag heb ik de bee en moet daar nog wat 
voor voorbereiden.

Ik teken de randen
en knip ze op maat.

Er worden kadootjes ingepakt.

Ik heb nog oude quiltmania's...
quilttijdschriften.

Ze zijn prachtig!!!
Ook voorzien van mooie patronen.

Maar ik heb bedacht 
dat er vast nog veel meer mooie 
patronen gaan komen.

Door ze te bewaren heb ik het gevoel
dat ik er nog iets mee moet.

En dat vind ik niet fijn.

Daarom heb ik besloten hier afstand van te doen.

Ook heb ik een breiuitgave van het blad
Handwerken zonder Grenzen.

Er staat een mooi verhaal in over breirolletjes...
iets waar ik erg enthousiast over kan worden.

Maar alles gaat mee naar de bee.

Met het opruimen van mijn hobbykamer
had ik ze al klaar gelegd.

Verder was er nog een BOM patroon van een quilt
dat ik aan een vriendin had beloofd.

Vandaag was het opruimen 
vooral na het voorbereiden van de bee,
het inpakken van de kadootjes
en het pakken van de bladen
zorgen dat alles weer op zijn vaste plek 
terecht kwam en ik een opgeruimde 
woonkamer achterliet.

Dit keer was dat nog geen kwartier
werk.

Toen ik aan het begin van de middag
een weer wat meer opgeruimd huis
binnenstapte... voelde dat heel goed.

  DAG 13
Donderdag was een volle dag.

Dus bedacht ik een klein
overzichtelijk klusje
dat ik binnen een kwartier kon afronden.

Dit ronde bord lag op zolder
en was op maandag en dinsdag gevuld
met spulletjes voor mijn handwerkkamer.

Stofjes, patronen, borduurpakketjes,
alles kwam op zijn eigen plekje.

En dan heb je gewoon weer een prachtig bord
om op te hangen...
... *Ü*...

Ik blijf mij verbazen over het grote effect
dat een beetje opruimen en organiseren
nu al heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je wilt reageren. Graag je reactie voorzien van je naam. Het kan even duren voor je reactie definitief wordt gepubliceerd op mijn blog.

Kleine stapjes...

 Deze week is er niet  veel gedaan op zolder.  De boot vroeg nog wat aandacht. Maar ik ben met de kast begonnen. Zo zijn er twee vakken vrij...