zaterdag 11 februari 2023

Dag 8...

Vandaag is er niet écht opgeruimd.

Wel zijn er wat spullen 
op de juiste plek gelegd 
die ik toevallig tegen kwam.


Waar wel veel tijd in is gaan zitten
 is deze muts.

Die ligt hier al wel twee jaar
denk ik.


Want er zit een gat in...
en die moet gemaakt.


Er ging een bolletje wol mee 
naar beneden.

Voor de buitenkant wist ik een draadje 
uit de zoom los te peuteren.

En vol goede moed 
begon ik aan de klus.

Ik zal je de details besparen...
maar ik was recht en averecht
met een naaldje door de 
stof aan het weven.


Toen het af was
viel het eindresultaat 
mij erg tegen.


De binnenkant besloot ik 
te stoppen met een gesplitst
draadje wol.

Nog geen tien minuten werk...
en zoveel mooier.

Kijk... daar leer ik van!

Niet altijd geeft de grootste inspanning
het mooiste resultaat.

Misschien krijgt de voorkant alsnog 
een stopje en kan de muts terug
naar de rechtmatige eigenaar...
...*Ü*...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je wilt reageren. Graag je reactie voorzien van je naam. Het kan even duren voor je reactie definitief wordt gepubliceerd op mijn blog.

Kleine stapjes...

 Deze week is er niet  veel gedaan op zolder.  De boot vroeg nog wat aandacht. Maar ik ben met de kast begonnen. Zo zijn er twee vakken vrij...