woensdag 22 maart 2023

Een vol leeg hoofd...

Vorige week is er extra gepoetst.

De woonkamer is helemaal spik en span.

Alle randjes en richeltjes zijn ontstoft... 
en ook boven op de (keuken) kasten 
is een sopdoek geweest. 

Heerlijk.... een iets vroeger begin
van de voorjaarsschoonmaak.

De overige ruimtes hebben 
ook allemaal een poetsbeurt gehad.

En het huis is extra goed gezogen.


Foto van vorig jaar...
... *Ü*...

Blij werd ik ervan.

Ook bij mijn vader wat wezen opruimen.

Ik heb het blijkbaar niet
van een vreemde...
verzamelen.

Mijn opa... mijn vaders vader... kon er trouwens ook wat van.

Dus... toen mijn vader aangaf te willen "ontspullen"
hebben ik meteen de koe bij de horens gevat.

Er gingen vijf
grote gevulde boodschaptassen weg.


Tel daarbij een dagdeel bezig zijn 
met papierwerk voor hem.

Al met al kan ik terugkjjken op 
een redelijke productieve week.

~~~

Deze maandag de woonkamer, 
toilet en badkamer weer gedaan...
en met de stofzuiger de benedenverdieping
 en de trappen gedaan.

Op deze manier probeer ik
mijn routine er weer goed in te krijgen.

Op vrijdag een rondje door het huis...
inclusief slaapkamer...
zodat ik "glad" het weekend in ga.

Op maandag nog een keer een rondje in huis
en alles weer op de "eigen" plek neer leggen.

Gisteren was er een overleg 
inzake de woonsituatie van mijn vader.

Samen met zijn vrouw heeft hij een moeilijk
besluit genomen.

De komende periode zal dat 
nog de nodige tijd en aandacht van mij vragen.

Vandaag komt er echter niet veel uit mijn handen. 

Het gesprek van gisteren
werkt nog na in mijn hoofd.

Zo verdrietig dat de partner
niet meer mee mag 
naar een  echtparenappartement in een verpleeghuis.

Met al die woningnood ergens ook onbegrijpbaar.

De clientbemiddeling probeert
voor beiden een nieuw onderkomen te realiseren
zodat ze wel dicht bij elkaar zijn...
liefst zonder een al te lange overgangsfase...
...maar garanties zijn er niet.

In... en in verdrietig...


Vanmiddag bedacht ik
dat mijn rolmaatje wel
wat reorganisatie kon gebruiken.


Wat meer structuur
 had mijn rolmaatje wel nodig...
het is één chaos.

Eerst was het bovenste bakje aan de beurt...
...wat een spullen komen daar uit.


En wat ziet dit er weer 
fijn en overzichtelijk uit.

Wat niet meer in het bakje mocht
 ligt op tafel en gaat
 naar mijn hobbykamer.

Er is een heel klein beetje afval...
en twee mini jampotjes 
hebben zo'n nare plakrand van het oude etiket...
dat maak ik meteen schoon.


Daarna zijn de andere twee bakken aan de beurt...
het verbaast mij wat er allemaal uit komt.

Ik pak de twee bakken opnieuw in met spullen
waar ik blij van wordt.

De andere spullen gaan
naar mijn hobbykamer.


Kijk toch eens... wat veel nog.

De sokken ... hier vooraan in het midden...
 ga ik vanavond afwerken...
alleen de teen moet nog gesloten worden.

En dan hoop ik morgen op mijn andere blog
iets te vertellen over mijn sokken avontuur.


Mijn rolmaatje
ziet er weer ordentelijk uit!!!

Wat een heerlijk ouderwets woord.

Ik ga zo nog even naar buiten...
even met mijn neus 
in de frisse lucht lijkt mij fijn.

Kijken of dat volle lege hoofd
van mij daar nog wat meer van opknapt.

XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je wilt reageren. Graag je reactie voorzien van je naam. Het kan even duren voor je reactie definitief wordt gepubliceerd op mijn blog.

Kleine stapjes...

 Deze week is er niet  veel gedaan op zolder.  De boot vroeg nog wat aandacht. Maar ik ben met de kast begonnen. Zo zijn er twee vakken vrij...