maandag 9 september 2024

Een klein jaar verder...

Hoe is het nu met de zolder???

De zolder is al wel een heel eind...
... maar nog steeds niet helemaal
zoals het zou moeten zijn.

Het is een doorlopend projekt
zullen we maar zeggen.

Maar mijn uitgangspunt blijft
dat het er op vooruit moet gaan.

Dus als er iets bijkomt
zal er iets anders moeten verdwijnen.

Dat lukt nog steeds.

Er is een reden dat ik juist vandaag
weer begin met bloggen.

Ik heb een soort van lijstje in mijn hoofd
van dingen die ik graag deze maand wil doen.

Kijk... dan is zo'n blog toch wel heel handig.

S E P T E M B E R   P L A N N E N

Vouwgordijnen en gordijnen beneden verdieping
Stofferen stoelen
Keukenkastjes en buffetkast 
Kamerkast
Boekenkast
Spullen achter schuine kant zolder
Oorstoel weg
Oude naaimachines weg
Country wandkast weg
Ventilator opruimen
Tuin voor en achter winterklaar
Tuinplanten kopen
Kamerplanten kopen

Maandag en vrijdag zijn bij mij de dagen
die ik vooral voor het huishouden reserveer.

Het zijn ook de dagen 
waarop ik liever niets af spreek.

Voor en na het weekend heb ik
extra behoefte aan rust.

Tijd voor mijzelf gecombineerd met het huishouden
werkt voor mij heel goed.

Vanmorgen heb ik de was gesorteerd
en ging er als eerste een witte was
in de machine.

Maar wat ik ook probeerde...
... de machine weigerde te doen
wat er van hem verwacht werd.

Elke keer wanneer ik probeer
 de wasmachine aan te zetten
begint hij te piepen
 en verschijnt er een sleutel in de display.

Even zoeken op internet
en het blijkt een kinderslot te zijn.

Het euvel is te verhelpen
 door de START-knop 5 seconden in te drukken.

Terwijl de machine draait tik ik dit berichtje.

Dan is er zo eerst de handafwas. 

Hier geen afwasmachine...
... ik vind het zonde
 om hier kastruimte voor op te offeren.

Maar ook vind ik het geluid van zo'n machine
niet fijn.

De keren dat ik een afwasmachine mis
zijn op een hand te tellen...
... *Ü*...

Daarna zijn de twee keukenlades
met bestek en dergelijke aan de beurt.

Verder de gewone maandagse dingen.

De woonkamer even door
 en alles wat ergens anders hoort
 op de juiste plek terug leggen.

Ons bed ligt al een paar uur te luchten...
die maak ik zo meteen op.

Daarna ga ik meestal met een sopje
door de slaapkamer.

Op de een of andere manier
 ligt daar altijd wel stof.

De badkamer en toilet krijgen ook
 een sopje te zien.

In de woonkamer wordt ook het nodige nog gesopt.

Vervolgens met de stofzuiger
 van boven naar beneden.

En dan is alles klaar voor deze week.

Verder nog kijken wat ik met het eten doe
en eventueel de boodschappen hiervoor halen.

Deze maandag wordt goed besteed.

XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je wilt reageren. Graag je reactie voorzien van je naam. Het kan even duren voor je reactie definitief wordt gepubliceerd op mijn blog.

Anders dan gedacht...

Vandaag begin ik met de afwas. Daarna maak ik ons bed op en gaat er een wasje in de machine. Dan verder met de klus van gisteren... ...de wo...